Reklámajándék, mint marketing eszköz

Hazai és külföldi kutatások egyaránt kimutatták, hogy a REKLÁMAJÁNDÉK az egyik leghatékonyabb reklámeszköz.

Ezért a marketing stratégiád készítésekor gondolkodj reklámtárgyakban is, melyek más marketinkommunikációs eszközzel használva még ütősebbek lesznek.

Jó eredmény elérése érdekében a legfontosabb a tudatos reklámozás, ami pontos tervezést igényel.

Először is

  • meg kell határoznod az ajándékozás apropóját (MILYEN CÉLBÓL?),
  • ismerned kell a célcsoportodat, vevőbázisodat (KINEK?)
  • és csak ezután választhatod ki a legmegfelelőbb reklámajándékot (MIT?).


Lássuk milyen apropóból ajándékozhatsz:

Itt fontos megemlíteni, hogy a céged marketingkommunikációs stratégiájával összhangban kell tervezni a céges ajándékozást.

Nem kell bonyolult dolgokra gondolni, csak döntsd el, hogy

1. PR (hírnévszerző, image-építő) vagy
2. eladásösztönző (promóciós) eszközként fogod osztogatni a reklámajándékokat.


1. Ha az ügyfeleid, partnereid vagy a munkatársak közötti kommunikációt szeretnéd erősíteni, akkor alapvetően három kategóriában gondolkozhatsz alkalomtól, rendezvénytől függően:

  • reprezentatív ajándékok (értékes, elegáns, exkluzív),
  • közepes értékű ajándékok (egyedi, divatos, nem tömegtermék),
  • olcsóbb szóróajándékok (nagy mennyiségű, költséghatékony)

 

2. Ha a vásárlásösztönzés a cél, akkor elsősorban olyan kiegészítő, promóciós ajándékokra lesz szükséged, melyekkel hatékonyan reklámozhatod a termékedet vagy szolgáltatásodat és közben növelheted az eladást.


Határozd meg a célcsoportodat

Megcélozhatsz törzsvásárlókat, új vásárlókat, cégeket, magánszemélyeket, rendezvények résztvevőit, munkatársakat, kis- és nagykereskedőket, cégvezetőket, marketingeseket, férfiakat, nőket, gyerekeket stb…, attól függően, hogy mi a célod, mi áll a marketing tervedben.


Milyen reklámajándékot adhatsz?

Mindenképpen olyan „beszédes” és a profilodhoz illő ajándékokat keress, melyekre ránézve egyből a céged jut célközönséged eszébe és amit nap, mint nap használhatnak vagy láthatnak.

Például kozmetikusok ajándékozhatnak kis sminktükröt a telefonszámukkal logózva, autószalonok gravírozott kulcstartót, pizzériák pizza alakú hűtőmágnest stb…

Ezért fontos, hogy figyelj oda a termék minőségére is, nehogy pár nap használat után a kukában landoljon.

Nézzük meg a népszerűbb reklámajándékokat és azt, hogy nagyságrendileg hány forinttal tudsz kalkulálni:

  • kb. nettó 200 Ft-ig: toll, hűtőmágnes, kisebb édességek, nyakpánt, szilikonkarkötő, jegyzettömb,
  • kb. nettó 200-500 Ft-ig: póló, bögre, kitűző, kulcstartó, táska, sapka
  • kb. nettó 2000 Ft-ig: esernyő, pendrive, határidőnapló, dobozos édesség.


Nagyon fontos, hogy az árak nagyban függnek

  • a darabszámtól,
  • a logód színeinek számától,
  • az emblémázási, gyártási technológiától és
  • a termékek egyediségétől.

Néhány tanács, hogy mire figyelj, ha céges ajándékot keresel vagy árajánlatot kérsz.


Legyen vektorgrafikus logód, mert az esetek nagy többségében az emblémázáshoz ilyen logó kell (fájl kiterjesztése lehet .cdr, .ai, .eps, .pdf), bizonyos technológiáknál megoldható a nagy felbontású fotó (.jpg, .png, .bmp) használata is.

Ha nincsen megfelelő logód, általában szerkesztési díj kerül felszámításra.

Legyen egyszínes emblémád is, mert így tudsz spórolni az emblémázás árán.

Arra figyelj, hogy általában a reklámajándékos weboldalakon nincsenek feltüntetve az emblémázási árak, mivel az sok mindentől függ.

Az igényesség és a szakértelem érzését kelti a célközönségben az, ha ajándékaid illeszkednek céges arculatodba.

Ha túl sok a kérdés és nem tudod, hogyan kezdd el a megfelelő reklámajándék kiválasztását, nyugodtan keress fel minket, szívesen segítünk!